onsdag 12 oktober 2011

Skriv mer!

Ja, så säger syrran till mig.
Men vad ska jag skriva om? Syltmackan som jag i lönndom smög i mig när ingen såg eller kanske om det faktum att spel på mobilen är sövande?

Det får bli mobilen =)
Det finns nätter då jag kan ha svårt att somna av olika orsaker och då har jag funnit att ett spel, misstänkt likt Bjeweled eller nåt, kan vara sövande. Fast det värsta var väl härom natten då jag vaknade av att mobilen satt klistrad i min panna.... Jag hade alltså slocknat mer eller mindre utan förvarning, rätt på mobilen... Nå, tiden var ute så den nivån hade jag förlorat, bara att börja om, imorgon, när John Blund vägrar dyka upp.
Kan tillägga att det är en sådan där modern mobil med touch screen så jag andades ut en lättnadens suck när jag efter ett par darriga minuter insåg att, nej, jag hade inte ringt upp någon klockan två på natten och om jag ringt upp någon så säger jag det här; Förlåt, ty jag visste icke vad jag gjorde! (jag sov ju för faen...)

Idag hade vi urnsättning för Mamma Lilla Siv... Usch, vad jag saknar henne... Vi pratar mycket om henne och delar minnen alla i familjen och det är en tröst.

Den nya hunden, Awuna, är bara för härlig! (mamma lilla hade älskat henne)
Fullt ös är det på henne och hon formligen sprutar kärlek ur öronen =) Cesar är överlycklig, äntligen någon med samma energinivå som han. Och leker gör de, senast idag fick han tag på en spretig björkgren och givetvis skulle Awuna vara med på ett hörn. Det såg roligt ut när de stod och drog i varsin ände av den och senare sprang runt med den som en bom mellan sig =)

Nej, nu får det allt bli sängen nästa, vup imorgon.

Inga kommentarer: