lördag 5 september 2009

Åhnej!

Får nog redigera mig själv lite granna...hrm...
SKULLE gjort kalkon idag, men, det bidde lövbiffrullader istället...
Ja, då undrar ni givetvis:-VA???
Jo, när jag var och handlade tänkte jag att med det extrapriset som var just nu på just lövbiffen så kan det vara värt att köpa. Dessutom går det ju fortare än att tillaga kalkon...
Sagt och gjort, rullader fick det bli.
Det var enorma lövbiffar, så jag delade dem på 3, de blev ändå stora som mina handflator.
Bredde på riven pepparrot, lade på en bit fet (60%) fetaost, rullade ihop och satte i tandpetare. Sedan fräste jag dem bruna i stekpannan. Efteråt lade jag dem i en långpanna med mycket smör och slog på ½ liter grädde. Där fick de puttra bra länge i ugnen.
Till detta gjorde jag blomkålsmos, kokt broccoli o blomkål, salladsmixer som italiensk och fransk. Nu hade barnen varit ute i skogen och plockat kantareller i ösregnet i förmiddags så det fick bli smörfrästa kantareller i grädde som sås utöver den såsen som blev i långpannan. Yummy!
Jodå, det blev populärt ska jag säga!

Just nu mumsar jag stekt halloumiost som kvällssnacks och slarvar med en 33 cl cola i glasflaska (de smakar bättre...) Ja ja........... =)

Inga kommentarer: