måndag 25 maj 2009

Sten Sture Skaldeman

Nu har jag under 1 veckas tid lusläst SSS 3 böcker; Frågor och svar, GI-noll! för kvinnor som vill äta sig smala och Ät dig ner i vikt.
Wow! Det var hårda och nyttiga fakta!
Har ju sedan en tid tillbaka stått på en platå och inte rört mig en mm på måttbandet eller något gram på vågen. Började hårt ut närapå omgående i början av förra veckan med att dra ner på mejeriprodukterna en aning och fettade upp tillvaron istället - och resultatet lät inte vänta på sig!!!
1 kg på 3 dagar! Byxorna blev ännu rymligare. Fettbrasan är igång! Blev märkbart svettigare och varm vid minsta rörelse och kände mig, om möjligt, mer energifylld över lag.
Nu kör jag vidare på detta sätt, fast jag unnar mig fortfarande creme fraiche, lite mindre mängd dock, till maten. Grädde, en skvätt i kaffet osv.

Kan varmt rekommendera SSS böcker. Det fanns även lite recept med i GI-noll boken, det bearnaisesåsreceptet var superenkelt att följa!
Igår kväll ugnsstekte jag färskt sidfläsk och serverade denna knapriga skapelse med lättsockrat äppelmos (inga sötningsmedel i...) och sonen som kan vara svår med maten ibland åt mer än jag!!! Så i morse var han inte hungrig... Fick i alla fall trugat i honom ett stekt ägg och lite bacon till frukost...förstår honom - är själv inte hungrig förrän nu.... =)

Näpp, nu ska det bli lite bacon och ägg.
Må gott!

Inga kommentarer: