måndag 24 januari 2011

Sumpråtta....gnällbäver.....

Att det ska bli så här vartenda år. Precis när man börjat komma någorlunda på fötter ekonomiskt så krånglar det med utbetalningar och annat junk.... Typiskt att ett terminsskifte ska påverka så mycket. Enligt alla utbetalningsplaner jag såg och uppfattade skulle jag ha en viss summa, typ varje månad. Men näpp, tydligen äter inte vi studenter när julen kommer, eller betalar 'hyran'.....och inte efter jul heller. Hmmm, ska försöka kolla upp vad det är för 'diet' studenter lever på egentligen... =(

Nog om detta!
Idag har jag fått klart mitt första av religionsarbetena, alltså hästeuppgiften...bara två kvar....hmhmhm.... Ett om Buddhism bla, ska bli spännande, har alltid varit nyfiken på den religionen.

Idag bidde det en enkel middag, snabbt som attan också, eftersom vi var hos en kompis och firade att han fyllde år. Hans fru, söt o rar bakar en minst lika god prinsesstårta!!! Och jag som inte äter sån't, jamen, det är ju bara hos henne jag får en så god tårta av denna karaktär! Och semlorna, som säkert också var goda, sa sambon min i alla fall, hade hon gjort så häftiga; Locket hade stansats ut som ett hjärta!!! Ångrar att jag inte tog kort på dem, hade lagt ut det här...
Vår middag då, chicken drumsticks med vitlökscreme fraiche och smör. That's it!
Plain and simple!

Dessvärre har jag rökt idag, blev så jäkla upprörd på ekonomin så jag trillade dit som en elefant fallandes från en rymdfärja..... =( 4 st.....usch och tvi på mig!
Kraaam och godnatt alla sötingar!

Inga kommentarer: