lördag 29 januari 2011

Bilåka

Ja, idag blir det en tur till kära mor i Partille. Hoppas väglaget är bra. Det blåser som fasen ute och mamma sa att det var plusgrader hemma. Här har jag inte kollat men troligtvis plus här med...

Idag skulle hon bjuda på vin eller öl till middagen så om nu Jonas ville ta en öl med sin kompis nästa helg, på en trolig middag, så tyckte jag att den här helgen var det min tur....annars är det alltid jag som kör 9 ggr av 10 =)

Barnen löste sin egen frukost idag, de knasiga ungarna har tagit varsin burk med makrill i tomatsås... Ja ja, fett och proteinrikt, de håller sig väl mätta till mormors middag =) Och själva har vi precis avslutat dagens första balja kaffe.Vi ska väl ägna oss åt favoritsysselsättningen ved imorgon, som alltid en helg, fastän vi inte är barnlediga....
Åh vad jag önskar att vi hade haft tillräckligt med pengar för att sätta upp solpaneler och bygga klart huset...... Solpanelerna -för då hade veden räckt längre över året och huset -för då hade vi fått bättre med plats.......

Jaja, bara att knega på... =) och förresten, bara tre halva ciggarretter igår....fick akut röksug som höll i sig i flera timmar så att jag köpte ett, fast av en sort jag inte tycker om ;) så att det inte ska smaka så gott att röka....och, nja, det var det inte heller.... =)

Ses sen, nu ska jag duscha!

Inga kommentarer: