måndag 4 januari 2010

Vad göööör jag???

Att det är fasta mellan jul och påsk är ju allmänt känt, emedan julen inte varar fram till det senare.
Men min hjärna har inte förstått att julen är över, än mindre påsken...
Här har det festats och slarvats och vältrats i kolhydrater i kvadrat, nej, kubik!
Fruktansvärt....kroppen mår också därefter...för att inte tala om magen!
Nåja, senaste veckan har jag skött mig exemplariskt.
Nästan som ett steg i 12-stegs programmet.....
AKÖÄ. Det borde jag starta.
"AnonymaKolhydratsÖverÄtare"

Näpp. Jag har sedermera investerat i en ½ gris. Ska slakta ett fjolårslamm imorgon för att stoppa i min lilla frys. Gjorde äggmjölk härom dagen och dricker detta i mitt morgonkaffe.
Idag gjorde dottern, 13 år, middag i värsta LCHF-stil! Kycklig med gräddig trattkantarellsås. Mmmm! Till detta en fräsch och krispig sallad.
Dessvärre var inte efterrätten i sann LCHF-anda...äppelpaj med vaniljsås... =)
Tjingeling på er!

Inga kommentarer: