torsdag 21 oktober 2010

Det var ju ett tag sen....

Jag ser att det var ett tag sedan jag skrev, ha ha ha! För nu lider femte veckan av Svenska B kursen mot sitt slut, fast den här gången har jag bara två arbeten på gång...
Ute blåser det som hell, regnet piskar mot knuten, vad skönt att jag eldat på som sjutton i pannan idag och haft uppe värmen.
Tidigare idag snöade det...jaha, dags för vinterdäcken då, ja.

Tyvärr såg jag, precis som hela svenska folket på Uppdrag granskning igår kväll kl 20. För jäkla bedrövligt detta som Marks kommuns socialnämnd har gjort! Man blir ju skraj för att kanske bli indragen i den. Hur kan man som vuxna människor behandla barn på ett så fullkomligt regel- och lagvidrigt sätt?
Psykiskt barnamord är vad det är! Ansvarsfulla vuxna efterlyser jag i vårat samhälle. Tyvärr finns det inte så många av oss, och då menar jag inte bara soc, utan även dessa föräldrar som använder sina barn som tillhyggen i och efter en skilsmässa för att skada varandra när det enda de gör är att skada barnen....

Tur att vi kommer så bra överens jag och mina barns far, han är en vänlig själ och jag älskar mina barn och anser att de har lika stor rätt till sin far som till mig!

1 kommentar:

Mamman sa...

Det är skrämmande att barn används som tillhyggen. Programmet som gick såga jag inte och jag är inte tillräckligt insatt för att uttala mig om det som hänt...även om allt låter konstigt.

Men det finns fler fall i vår kommun där socialen har sin del av kakan och där det nu är rättegångar om både det ena och andra. Fult av föräldrar att använda barnen på detta sätt. Varför inte bara låta båda parter ha del i sina barns liv för det är absolut det bästa för barnen.

Nu ser du adressen till min blogg om livet i en sexbarnsfamilj i Öxabäck. Är inte så officiell med den på FB däremot.

Kram Maria