fredag 9 december 2011

Hurra- snö....

...i ca en timme, sen slaskade den bort under natten. Både på gott och ont för med mina backar och bakhjulsdrivet kan det bli problem att ta sig upp, så att säga...
Sitter här nu och väntar en stund på att klockan ska bli 9.30 för då åker svärfar och jag in för att hämta pärlan som med sitt bromsvätskeläckage och ambivalenta koppling visade sig ha ett avskavt kopplingsrör......
Nåja, med det åtgärdat och vattenpumpen bytt (ska bli skönt att slippa fylla på glykol samtidigt som jag tankar...) så blev man ca 2500 kr fattigare....suck...ja jag vet, jag kan göra allt sånt själv, men jag är lat och Pontus på Kinna bil ska ju också leva =)

Sitter och lyssnar på blåsten som river och sliter i husknuten och hör regnet piska på emellanåt. Nu är det gött att sitta inne i värmen. Hoppas bara att strömmen inte går, känns något oroväckande gällande det då ljuset blinkar kraftigt då och då...

Nej, nu ska jag gå och röka och sedan klä mig färdigt, för snart är klockan dags =)

Häppåer!

1 kommentar:

Unknown sa...

så slinker man hit och sedan dit och sedan tar man sig upp ur diket för det är ju sådant livet är kram