torsdag 1 december 2011

-Hör du - blåsten talar till oss...

-Nej, jag är inte blåst...
En klassisk fras ur Ice Age 3.

Jag kommer att ha en mycket ledsen och besviken son idag...skolan ringde för en stund sedan och berättade att övernattningen som var planerad från idag till imorgon skulle blåsas av på grund av nyligen utfärdad stormvarning och regn. Stackars min lille pojk, så som han hade sett fram emot detta och jag hade hjälpt honom att bulla upp med hamburgare och chips samt coca cola...
Men jag tänkte att nog ska han få sitt lystmäte på grillat, jag ska tända i vedspisen och så får vi lösa det där, och mysa till spraket av elden.
Hans elevens val är nu friluftsliv och de skulle övernatta i vindskydd ute i den närbelägna skogen. Detta har han gjort förut så han visste precis hur han ville ha det men nu, med stormvarning, är det nog inte värt att sova ute...med risk för fallande trän.

Själv sliter jag med alleler och homozygoter i biologin...
Korsningsschema på långhårigt respektive korthårigt marsvin... =)

Imorse kl 07.53 lyckades jag med en bedrift- att få högsta (o)möjliga poäng på wordfeud... Ren flax. Jag och sambon satt tillsammans, han sa -Skriv 'lätt'. Nja, sa jag...och såg plötsligt möjligheten till att lägga ut alla bokstäverna i ett svep. Jag som skulle börja kände att *Va coolt! Kanske kan få en 180 poäng eller nåt*
Slänger ut ordet 'lätthet' trycker play, och får beskedet om 1660 poäng. Både jag och sambon slutade andas för ett ögonblick och tjöt sen av upphetsning! Var detta ens möjligt?!?
Stackars min motståndare...han förlorade innan han ens hunnit lägga ut sitt första ord... =)
BILDBEVIS----->

1 kommentar:

Unknown sa...

jag hoppas att du har köpt en lott idag?!kram