onsdag 15 maj 2013

Mår bra nu!

Ingenting går upp emot en gemensam måltid på altanen. ♥♥♥
Hela familjen samlad. Vissa dagar går det inte då jag jobbar många kvällar men så fort det ges möjlighet, sitter vi där allihopa, skrattar och umgås.

Frukosten blir -nästan- alltid gemensam då jag, oavsett om jag jobbar eller inte, alltid går upp med resten av familjen. Nu är barnen ju såpass stora så egentligen kanske de skulle kunna fixa sin frukost själva, men, tids nog flyttar de ju hemifrån och då finns inte möjligheten till gemensamma måltider lika ofta, så jag passar på - nu!

Man ska njuta av sina barn, sin familj och den gemenskap som man kan få. Det duger inte att säga att man är en familj om man inte respekterar varandra och individernas önskemål och egenskaper. Ofta, genom åren, har jag gett mig av med ett barn i taget för att ha lite kvalitetstid. Precis som man kan göra med sin livspartner. Vi kan ju ofta som vuxna kanske gå på bio, restaurang eller åka iväg en helg ensamma utan barnen bara för att man behöver ha lite ensamtid med varandra, som vuxna. Barnen har faktiskt samma behov, med en förälder.
Flera är de gånger jag åker iväg med ett barn i taget till exempelvis McDonald's, High Chaparrall eller till och med London.
Om man inte kan eller ens vill ge sina barn denna tid, ens genom en enkel och kostnadsfri skogspromenad, då är man ingen omtänksam 'riktig' förälder enligt min åsikt. Att ge sina barn, individuellt ett par timmar då och då, är mer värdefullt, för barnen än Liseberg eller för den delen- London.

Nu ska jag överge datorn till fördel för min Familj ♥♥♥

Inga kommentarer: