tisdag 25 mars 2014

Dag 5

Jaha, det var inte svårt att hålla fastan. Började den 20/3 - en torsdag - man måste faktiskt inte börja en måndag.
Man börjar den dag det känns bra oavsett vad dagen heter.
Hittills - 2.5 kg ner!
Hurra!

Så hur ser dagen ut för mig?
Efter 16 timmars dygnsfasta, sovit på natten, äter jag fisk eller kyckling, kan gå bra med korv också om det är en med högt köttinnehåll, typ chorizo som har 15 gram protein, 24 gram fett och 1.1 gram kolhydrater/100 gram.
På eftermiddagen eller kvällen, innan kl 20, äter jag liknande. Sedan fettar jag upp det med smör, mycket smör eller majonnäs. Jag har alltså ett "ätfönster" på 8 timmar.
Dricker en del vatten, kaffe eller te däremellan mina måltider.
Är mätt, nöjd och mår förträffligt!
Är dock noga med att föra Life Sums matdagbok över det så jag håller koll på proteinmängden.

LCHF rules!

Inga kommentarer: