fredag 27 januari 2012

Varför....

Ja, det här inlägget kommer nog att framstå som oerhört rörigt då jag kommer att beröra ämnen som är så vitt skilda att ni nog kommer att grunna på om jag har alla indianer i kanoten, eller, inte...

Först och främst, en av mina bästa väninnors dotter ligger i Borås med skyhög feber, massor med antibiotika in i kroppen, en svullnad i nacken och febernedsättande. Nu börjar tösens levervärden stiga...inte bra...börjar bli orolig, tösabiten är inte fyra år än..... Jobbigt jobbigt.... Hennes storebror som är tio år mår dåligt över detta och är väldigt bekymrad....och vi med. Våra tankar finns hos dem på sjukhuset.

Det andra är att min hals har börjat göra ont, det gör ont i mina ögonhålor och jag känner för att bara kura ihop mig i sängen under täcket och inte gå upp innan maj.....och jag som precis sa till syrran att jag gärna hänger med henne ut i morgon kväll.....skit...och innan det ska jag till mc-mässan i Göteborg....

Det tredje, nu kommer ni verkligen att ifrågasätta min skalle....jag har blivit lyrisk, över en...golvmopp...japp, ni läste rätt... Jag som i alla år slitit och svurit över golvmoppar, ni vet sådana där med trådar eller skurborste och trasa, blöta ränder, bruna vattenränder och så vidare har hittat min drömmopp! En sådan där Vileda Ultra-nånting. Inget rengöringsmedel, ingen vridning för att krama ur den och inga, absolut inga, blöta ränder! =) En microfiberduk, bara att ha varmt vatten och torka. Och en fredagkväll, då går jag och moppar alla golv, i hela huset, hur normalt är det på en skala??? Jag vet, skjut mig =) Lås in mig =)

Fridens och hjälp mig att skicka tankar till lillan på lasarettet i Borås!!!!! Jag vill höra hennes tirader hemma i hennes kök igen, de där som gör att man börjar fundera på var paus-knappen sitter på henne =) så att man själv får en syl i vädret! <3

3 kommentarer:

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Stackars liten! Och stackars de omkring..:( Hoppas tösen snart piggnar till!!! <3

Krya på dig kramar från mig! <3<3<3

Annica sa...

Stackars liten plutt ! Du får visa denna mirakel mopp för Jocke om du träffar på honom imorgon får du tipsa honom om att till o med en karl kan moppa ...
Jag vill ju oxå gå ut.. men har ingen att gå med ... men det löser sig nog med de nån annan gång ... krya på dig . kram /Annica

SkogsÄlvan sa...

Tack Bella! <3
Varför skulle jag träffa Jocke imorgon?
Annica, moppen finns på MM i Skene, troligen i Svenljunga också....