onsdag 28 september 2011

Onsdag - pluggdag

Idag ska jag försöka komma ikapp mina eftersatta studier. Biologi A och Miljökunskap till att börja med. Och jag känner absolut inte för något av dem... Det enda jag faktiskt känner för är att krypa ner under täcket och gå i ide. Det är inte vädret eller årstiden, det har jag inga problem med, nej, det bara är så. Jag orkar inget just nu, jag känner inte för något just nu, jag vill bara gå in i ett dvalliknande tillstånd och vakna upp när hjärnan, kroppen och själen funnit varandra igen. För just känns det som om de tre irrar runt i ett dimmigt landskap och letar efter varandra. Och det är där inspirationsbristen sätter in. Att göra vardagliga ting funkar, alldeles utmärkt till och med, men att plugga och utföra mera vettiga prylar, det funkar definitiv inte tillfredsställande...

Nåja, idag blir det nog pannkakor i bästa Anna Halléns stil. Á lá LCHF, ja, vad trodde du ;)

Jag gjorde chili con carne igår, och det blev poppis. Till och med sonen som inte gillar bönor tog tre gånger! Själv åt jag resterna till frukost.

Jag har lagt till ett par nya länkar i högermariginalen, bara att botanisera. Alltid finns där något som tilltalar =)

Nähäpp, åter till skolböckerna..... *djup suck*

Inga kommentarer: