torsdag 29 september 2011

Nu är det jul!

Idag har jag tillsammans med min 'syster' konstaterat att ur led är tiden.... Julskyltningen har tydligen redan börjat. I september?! Allvarligt, november, ja, det kan jag köpa men i september???
Och jag förväntar mig då att skyltningen inför påsk börjar i slutet av december... Och midsommar- innan påsk.

Idag befinner jag mig i Göteborg igen, på Vup-kursen. Skulle ha tagit med mig inloggningsuppgifterna till skolan men glömde det....gick istället upp kl 05 för att ställa mig och steka pannkakor till ungarna för de har idrottsdag idag, i Borås. Önskemålet för denna dag var då pannkakor...

Senare, när kursen är slut för dagen ska jag förhoppningsvis möta upp en som har en bok i miljökunskap. Den boken som krävs för min kurs i detta ämne går inte att få tag på någonstans, slutsåld och lagerförs inte längre. Då blir det jobbigt läge och läge för att köpa begagnat istället, men det duger det med.

Kan hoppas att vädret är bra i eftermiddag då dottern funderade på att ta sig en ridtur efter skolan. Nu är ju inte regn i sig något problem men det kan bli lite kyligt att rida i regn.

Tror att det blir tidigt i säng i kväll då jag var uppe så tidigt i morse...är redigt trött...

Snart blir det nog en stadspromenad med Janne, passar bra då Cesar skulle vilja ut och gå.

Inga kommentarer: