tisdag 16 april 2013

Livet, jag lever livet!

Idag när solen lyser njuter jag av livet. Speciellt som det inte ens är kallt i luften. När vi var ute och åkte igår såg vi massvis av mini-narcisser, snödroppar och penséer som blommade.
Nu är sannerligen våren här, på allvar.

Vi vårstädade bilarna i söndags. Nu har vi två bra bilar i parken, snart ska den tredje göras i ordning.
Jag jobbar och står i, sambon jobbar lika mycket. Barnen börjar vakna ur vinteridet, vinterskor och tjocka jackor ska snart in i sommarförvaret osv.

Hundarna fäller så man får dammsuga varje dag, trots borstning. Hästarna ser malätna ut nu innan sommarpälsen bryter igenom. Tja, det märks verkligen att våren är på G!

Igår kväll, efter ännu en vild dag på jobbet, spelade jag quizkampen med en arbetskamrat. Jag skulle bara säga godnatt och att vår gemensamma kollega kört slut på mig, jag skulle skrivit i chatten att jag var slutkörd som en påse nötskal då jag mitt i somnade, fingret föll ner på skärmen, levde ett eget liv och skickade... "nóyeet" tror jag min förvirrade arbetskamrat fick läsa.... Då är man nog en aning trött =)

Vill ni spela quizkampen med mig? björkåsen1 är mitt namn!

Nä, nu ska jag samla ihop mig. Slänga ihop min packning och åka och fika innan jobbet, ha dé!!!!

Inga kommentarer: