torsdag 18 april 2013

Våren är här!

Ett stilla vårregn faller.
Fåglarna småkvittrar.
Sommardäcken är äntligen på bilen igen.
Jag har plenty med jobb den här veckan.
Känns bra =)

Nu när ljuset kommer, värmen visat att den kan, solen strålat de föregående dagarna så börjar glädjen och livskrafterna återkomma i den här gamla kroppen.
Jag kör strikt fakir nu. Jag ska komma i mina halvflätade svarta skinnbrallor till mc-säsongen!!!
Och det går bra!!
Inte många kilon än på vågen men väl flera centimetrar på ett par veckor över hela kroppen och det är peppande. Har lite småjobbigt med att ha kvar brallorna uppe =) Snart dags att byta ner en storlek!
Idag ska det handlas bacon och stekfläsk. Tulips såklart då de inte innehåller druvsocker eller rökaromer (uäck)
Ägg också. Något fett och gott kött. Kycklinglever för c-vitaminerna och järnet. Man måste veta vad man ska stoppa i sig så man inte får brist av något. Nu finns det säkert duktig-muppar som säger att det får man av varierad kost. Mycket möjligt, men den varierade kost som det åsyftas gör mig sjuk och överviktig. Att äta inälvsmat utöver ägg och bacon innebär varierad kost för mig!

Nähäpp, nu ska jag göra mig i ordning, en syster  behöver mig så det blir full fart på dagen från och med NU! =)

Inga kommentarer: