måndag 21 oktober 2013

Bussiga Berra!

Jag är positiv, oftast. Men ibland, då tappar jag hoppet om mina medmänniskor. Kommer inte att utveckla det mer än så här men...Bussiga Berra - typ jag - orkar inte vara just det emellanåt. Då är det lätt att hänfalla åt Egoistiska Elvira. Men samtidigt är det lite fel på mig, för, jag får som en följd, dåligt samvete...

Nåja, nu till det positiva som hänt.
Som jag tidigare nämnt, så hade jag ju tappat mobilen och spräckt hela skärmen. Lämnade in den för försäkringsreparation (tack gode gud för försäkringar!!!) i onsdags förra veckan och innan lunch idag fick jag ett meddelande om att den fanns, lagad, att hämta i butik!!! Och det hade jag gjort, snabbare än en anka skiter, idag - om jag inte jobbat. Så jag tänkte - imorgon! Meeen, bara om jag inte skulle jobba vilket jag då givetvis skulle, helt oplanerat, göra =) Får bli nu på onsdag då som jag hämtar den! Äääääntligen!!!

Idag har jag helfastat, och som jag svullat den här helgen så behövdes det.
Imorgon blir det en stor, ost-och-baconfylld köttfärsbiff. Med majonnäs. Mmmmm ;-)

Hösten ruskar något ruskigt kring knuten och man längtar bara hem till sängen, där man kan krypa ner och kura...vill inte ens ha hundarna (polarhundar!) ute i hundgården när det är sånt här väder, hur ska det gå när det blir vinter???

Nä, nu ska det bli en sista och kolla till pannan! So long sayonara!

Inga kommentarer: