onsdag 30 oktober 2013

Längtans sug...

Så äntligen fick jag krama och pussa på min dotter igen! Jag har ju inte sett henne irl sedan den 12 augusti.
Idag flyger hon tillbaka....och jag kommer att sakna henne varje minut tills hon återkommer för jullovet.
Hon är så duktig och blivit så ansvarsfull på denna korta tid. Det gör mycket för mognaden att komma ifrån mamma tror jag =) Fast jag ska faktiskt samtidigt påpeka att hon har varit ganska mogen och ansvarsfull tidigt. Men att det har förfinats ytterligare det vet jag från säkra källor.
Jag har knôkat min kabinväska så full det bara gått inför hennes återresa. Det blev bl.a. lowcarbnudlar då hon efterfrågade det tidigare i höstas, och te, massor med te!
Nu längtar jag tills hon kommer hem igen!

Sa någon storm....?
I söndags började det blåsa så smått och tydligen friskade det i lite lokalt sådär för rätt som det var blev jag ståendes mitt ute i skogen, längst in på en grusväg, i hemtjänstbilen, med min farväg totalt avskuren av en gran...
Tur att min syrra, som också är min kollega, hade mera sinnesnärvaro så att hon kom på att ringa en annan kollega som bodde i närområdet, själv fick jag härdsmälta, och denna någons man kom och sågade ut mig så jag kunde fortsätta vidare med kvällens tanter och farbröder =)
Dagen efter, då stormen skulle komma, då åkte jag till ett nattpass utan större problem....

Plugga? Vad? Jag?
Så till slut samlade jag ihop mig och tog kontakt med studie-och-yrkesvägledaren i min kommun. Frågade lite om undersköterskeutbildningen. Hon kollade mina betyg och poäng och frågar rakt på sak om jag inte funderat på sjuksköterskeutbildningen istället. För till den är jag mer än väl meriterad. Och tydligen låg jag pyttelite meritmässigt ifrån att komma in på läkarlinjen! =O Mjao, det har jag på funderat på, att gå sjuksköterskeutbildningen. Så sagt och gjort nu kommer jag att söka den till nästa höst, under tiden kommer jag att plugga på om äldre och deras fysiska och psykiska hälsa. Högskolepoängskurser!!!

Nähäpp! Nu ska jag sörpla i mig resten av mitt cocosfettkaffe och sticka iväg och hämta min son. Blir nog lite handling samtidigt.
Harebra!

Inga kommentarer: