torsdag 21 november 2013

Första snön!

Jaja. Lite slaskigt är det. Sonen frågade på väg till bussen om det var halt nu med snön på grusvägen så jag fick demonstrera lite med att först bromsa;  abs-bromsarna jobbade effektivt. Sedan startade jag med höga varv och gosade lite med en sladd där i nysnön. Sonen drog in luft väldigt ljudligt, hahaha! Så svaret på hans fråga var följaktligen ja =)

Idag ska jag jobba. Igen. Så skönt att ha bestämda tider, ett schema. Dock fortfarande som timvikarie men det gör inget. Jag trivs bra med det. Jobbet är fantastiskt kul och ingen dag är den andra lik. Det blir så när man jobbar med människor!

Åh! Förresten, högreven i slow cookern blev fantastiskt god! Buljongen som blev silade jag och kokade upp med grädde och crème fraiche. Kryddade lite till och voilà- kanongod soppa/gryta! Och garanterat Lchf!

Nu ska jag ut i köket och steka mig några ägg. Har snöat in på stekt ägg med Heinz ketchup och ingen vet varför! Äsch. Vem bryr sig! Det är ju mums!

Heppåer!

Inga kommentarer: