tisdag 19 november 2013

Grått och trist ute

Ja fy för den lede vad det regnar. Inte öser ner men småkissar hela tiden! Och var man inte trött innan så blir man det av det här vädret. Till och med hundarna tycks ha gått i ide. Tror inte jag slänger ut dem i hundgården idag. Känns lite för rått för det....

Just nu står min lånade crock pot igång med en högrev och annat småplock i. Om sisådär en 8 timmar får vi se vad det blir, mört blir det garanterat =)
Skönt när maten lagar sig själv.

Idag ska jag jobba. Det är najs! Är på ett underbart ställe där man oftast är ute i ur och skur. Det gillar jag.

Imorgon tror jag att jag ska bege mig till Borås och hämta en lagad telefon. Ska nog passa på att handla eftersom barnbidraget kommer imorgon. Ekonomin är lite ansträngd då jag inte haft någon hög lön de senaste 2 åren. Däremot har jag numera ett jobb jag älskar och mer tid med barn och familj. Sitter inte och långpendlar och därmed riskerar att bli olycksdrabbad. Nåja, man måste våga hoppa om man vill få en förändring i tillvaron. Man är sin egen lyckas smed. Det är bara jag som kan förändra och förbättra mitt liv, ingen annan! Och det där med ekonomin det jobbar jag på. Snart ska det bli bättre. Jag ser ju framsteg varje månad. Än så länge finns inget utrymme för utsvävningar eller någon större guldkant på tillvaron men det kommer. Viktigaste just nu som jag ser det är att barnen får vinterskor till löning. Övriga vinterkläder löste jag förra månaden =) En sak i taget.
Å andra sidan; Jag har alltid tid för mina barn! Och nu kan jag ta mig tid då det behövs. Det handlar om prioriteringar. Mina barn ÄR prio 1!

1 kommentar:

Izabell sa...

Du är duktig du, fina du!

styrkeskramar