torsdag 14 november 2013

Ratatouille

Har ni sett den filmen?
Den har jag sett några gånger. Tecknad och inte i första hand avsedd för en vuxen publik kanske men jag gillar den!
Jag blir så sjukt inspirerad att göra soppa varje gång jag ser den hehehe.
Så det är vad jag gör idag. Med färsk kyckling i basen. Lchf-inspirerad såklart!
Mycket grädde och crème fraiche som stomme. Kryddor i massor och vitlök givetvis.

I morse, förresten, satt jag och min dotter och bokade tågbiljetterna inför jullovet. Ser fram emot när hon kommer hem igen! Längtar sååå efter henne ♥

Jag har köpt en massa olika roliga teer - organic och örtvarianter. Ett som jag provade idag var helt fantastiskt gott! Rekommenderas verkligen! Det går att köpa på Tantens Gröna Skafferi. Fanns massor med kul grejer där.

Nu ska jag fortsätta min lediga dag med att lulla runt, röra i kastrullen, städa lite och köra tvätt.

Harebra!

Inga kommentarer: