måndag 7 februari 2011

Det blåser...

Ligger här i min sköna sämg och lyssnar på vinden som både viner och tjuter runt knutar och i fönster, bokstavligen. Det är skönt att lyssna på det och ligga inne i ett varmt hus... Hela huset sover vid det laget...jupp, även sambon. Fast han som varit ganska dålig med en rejäl luftrörskatarr avbryter sömnen då och då för att ha en hostattack, stackarn. Njuter av tanken på morgondagen. Inget speceillt händer, men jag ska inte åka någonstans annat än ner till bussen med sonen, dottern får allt stanna hemma en dag till, för att bli garanterat smittfri från magsjukan. Jag kan alltså sitta hemma i lugnet och ron och göra min matte. Nu piskar regnet mot södersidans fönster, i vårt sovrum alltså... Fy vilket ruskväder!

God natt mina vänner!

Inga kommentarer: