fredag 14 juni 2013

Länge leve LCHF!

Länge har jag ätit efter lchf-modellen, till och från,  mest från i något år. Sedan har ju kroppen inte varit i fas så då har det inte funkat alls. När man liksom "går in i väggen" stannar allt upp.
Nu tog jag nya tag. Från 1 april (nä det är inget skämt ;-)) har jag kört stenhårt. Ja, en helg nyligen blev det ett avsteg. Men i övrigt har jag skött mig till punkt och pricka.
Från då har jag till dags dato tappat 7.3 kg. Från min toppnotering är det nu 10.1 kg.
Om 0.4 kg är det 10.5 kg och mitt första delmål är uppnått.
Sedan blir det 5 kg:s etapper tills jag når mitt drömmål =)
Och då hör jag av mig igen ;-)

Jag kör nästan fakir. Periodisk fasta och mycket kokosfett.
Fick utesluta grädden i kaffet nästan dagligen då jag stod på platån och då lossnade det och började gå neråt igen!
Creme fraichen har jag behållt för det är så gott till maten, smaksatt med antingen vitlök eller gräslök. Det funkar fast det är mejeri.
Nu jädrar ska jag fortsätta!
Häpp häpp =)

Inga kommentarer: