onsdag 5 juni 2013

Magic Bullet Buljong

Jag har på sista tiden upplevt att min hud blivit en aning torrare, något som kan vara lite ovanligt när man äter lågkolhydratskost, eftersom man äter mer fett än man en gång lärt sig att man bör.
Jag funderade lite över varför det var så och kom på det att jag har ju inte druckit min Magic Bullet kaffe!
I den är det ju uppemot 40 gram cocosfett och 30 gram smör. Där har vi det, jag har fått i mig för lite och framförallt fel fett. Cocosfett är ju det nyttigaste av de alla.
Men, eftersom jag inte hade osaltat smör hemma och att jag ibland upplever att kaffesmaken blir lite väl besk i en sådan här mix så bestämde jag mig för att köra med en vanlig buljong i stället. En som är fri från smakförstärkare. Och det blev ju gott! Kaffet tog jag senare. Utan grädde.

Nu har jag ju kört med periodisk fasta och det fungerar mycket bra men samtidigt känner jag att jag är dålig på att få i mig fettet så jag kör på så här ett tag. Det gynnar också viktminskning =)
Och den, viktminskningen, fortgår alldeles utmärkt.

Nu har jag seglat runt på nätet och kollat lite här och lite där i jakt på bra brödrecept då min sambos lunchvanor skulle underlättas och här hittade jag ett blädderex på Marianns brödbakarbok.
Det här brödet tänker jag satsa på då alla älskar att rosta mackor på morgonen =)

Idag kanske vi i slutänden inte kommer vara så LCHF-nyttiga då vi ska på skolavslutningskalas...med pizza och tårta -- non-LCHF..... Jaja, ibland så =) Och Lars-Thore som ju är en duktig pizzabagare av de klassiska varianterna ska ju inte bli besviken på oss, som att vi bara skulle stå och titta på när alla andra äter hehe ;) För att inte tala om Harriet som stått och fixat tårta, den måste man ju bara smaka på!

Ha det gott!


Inga kommentarer: