fredag 4 november 2011

Ibland suger livet hårt....

Jag skulle ha bloggat för flera dagar sedan men det har hänt lite grann som har gjort att jag inte orkat.


Sedan så fick jag akut åka in med lilla dräktiga Awuna igår morse då hon plötsligt började blöda. Väl på veterinärstationen konstaterades att hon mycket riktigt var dålig men att de hade så mycket att göra så de inte kunde ge min vovve en adekvat vård, därmed satte sig den gulliga sköterskan och ringde runt för att se vart jag kunde åka. Det blev Borås Blåstjärnan. Väl där tog de in mig med en gång. Underbara människor. Veterinären där sa direkt att det var livmoderinflammation, jag var så jävla nära, fick svälja många gånger för att inte börja störtgråta där inne på rummet...inte nu igen... Vi gick vidare in och gjorde ett ultraljud. Där såg vi en kvarvarande valp, den rörde sig inte...död....fy fan....
Nu fick hon ligga kvar över natten för en massiv insats, medicinsk behandling. Allicin och antibiotika intravenöst. Dropp för att pigga upp henne lite, som tur var kom jag in i ett så tidigt skede så hon var inte för medtagen och hade bara en lättare temphöjning, fast tillräcklig för att visa att hon var sjuk. Dessutom så var hennes livmoder inte alltför förstorad tackochlov!
Troligen med tanke på symptomen som jag upplyste veterinären om så har Awuna fått en ecoliinfektion...och sådana bakterier finns ju överallt...får la låsa in henne i ett sterilt rum nästa gång ;)

Annars finns det positiva saker här i min tillvaro med; I morse till exempel, bad jag sonen att sätta på kaffe. Kommer ut i köket en stund senare och tittar ner i kaffet som nu, upphällt var blandat med grädde, och konstaterar med en suck att det blir till att dricka kaffe med sump i, som brukligt är när sonen satt på kaffe...då säger han; Men mamma, jag hade i vaniljpulver i kannan! Min älskade söte gullige son! Han vet att jag älskar kaffe med grädde som smakar vanilj!!!!

Man måste se det positiva i tillvaron, så är det, annars skulle man bara bryta ihop och tyna bort. Jag som säger att det som inte dödar det härdar fick som svar från syrran att jotack, och se ut som en skrynklig orustfiskare....? =)

Inga kommentarer: