onsdag 24 oktober 2012

Att angöra en månad....

Mja, en båt ska det nog vara eller titeln på en film. Likheten ligger i att få förankrat månaden när det gäller ekonomin. Något som inte är lätt alla gånger, speciellt om man som jag just nu är timvikarie i springpoolen....oron över månadsslutet som inte ens behöver ha gått över då pengarna är slut, resultatet är då oftast inga matpengar ens, allt för att bibehålla tak över huvudet.

Nu behöver det inte vara alltigenom negativt, jag har sökt jobb, ringt runt för alla intyg för a-kassan så det kommer att ordna sig. Så om nu inte barnens julklappar blir stora eller dyra, vad gör det? Viktigast är gemenskapen och god mat, inte ett xbox eller ipad. Att tillsammans gå ut i skogen två veckor innan julafton och hämta granen, tror ni mig om jag säger att diskussionerna om granens beskaffenhet är heta och högljudda? Fyra olika åsikter ska gå ihop. Ställa den i en hink med vatten i källaren. Ta upp den till uppesittarkvällen och gemensamt klä den, återigen med fyra olika viljor, smaker och åsikter. Mycket godis och glögg krävs denna speciella kväll i gemenskapens tecken. Detta är något barnen alltid ser fram emot.
Ja, julen blir nog att se fram emot i alla fall :-)

Förresten, för någon vecka sedan så skrev jag ju om att jag köpt osaltat smör och att det var en fjuttig fegförpackning (250gr), nåväl, idag hittade jag ett en-kilos paket osaltat franskt smör, beurre, på Netto! Gissa om jag köpte det ;-)

Nä, skyffla ungar i säng och sätta på dumburken en stund. Natti natti!