måndag 17 oktober 2011

En helt vanlig måndag

Ja, mer har man ju inte att skriva.
Idag har jag roat mig med att köra in en platt-tv till reparation. Ett par vänner skulle slänga den och då tänkte jag att om den inte kostar för mycket att laga så kommer jag också att bli platt-tv innehavare...
Sen åkte jag vidare med min gamla symaskin som krånglat länge nog. Går den att laga så fine, annars slänger jag den. Har nämligen fått ta över min svärmors gamla, en hederlig gammal raritet, grön Huskvarna med metallchassi.
Strax ska jag gå över till svärfar och köra med trimmern på hans huvud. Han ska ju också bli ansad emellanåt.

I lördags var jag hos en väninna som utför massage och gjorde en genomgång. Det var helt underbart! På onsdag ska jag till fotvården, min syrra, hon kan sånt hon, fötterna känns som på moln, lätta som dun efter en behandling. Snart är jag helservad!

Senare i eftermiddag blir det bouppteckning, tråkigt men nödvändigt.

Har jag tur hinner jag kanske att plugga, annars får det anstå till imorgon.
Och imorgon, då blir det sovmorgon! Ungarna har studiedag, gudars vad skönt det ska bli att få sova lite längre!
På återseende!

Inga kommentarer: