onsdag 5 oktober 2011

Lugndag idag...

Hoppsan, somnade om och vaknade först när svärfar kom in vid tio i elva...han skulle låna bilen =)
Missade då sopbilen som jag tänkte tigga soppåsar utav... Ja ja, tur sambon hamstrat ett gäng rullar som ska ligga i garaget....säger han...annars hade tydligen svärfar några extra...hmm...

Awuna blir bara lugnare och lugnare, kryper upp som en valp och kurar i mitt knä i tid och otid, riktigt avancerat fjäsk med andra ord =) Alla här har blivit handlöst förälskade i denna lilla dam! Hon behöver inte lida brist på uppmärksamhet i alla fall =)
Hon äter som en malamute i alla fall; inhalering av mat pågår, tugga - vad ska det vara bra för??? *ler*
Kanske därför hon fiser lika illa som Meja gjorde, Meja inhalerade också sin mat... Nåja, ska inom kort avmaska fröken, kanske, ska bara prata med veterinären först om vad som anses om skötsel av dräktig tik, har ju liksom inte den erfarenheten, än. Och dessutom har jag ju fått en kanonbok av Awunas uppfödare om avel, dessvärre är den på norska så man får läsa den långsamt och med mycket eftertänksamhet för att förstå =) men det ska nog gå!

Nu ska jag skramla ihop mig och se vad jag kan göra av den här dagen.
En rekommenderad blogg; http://fegbloggen.se/#home denna är skriven av min 'syster' och rolig och intressant! Läs den!


Inga kommentarer: